خواص خیار برای پوست

معجزه آب خیار برای پوست صورت طی سالها بسیار تست شده و ثابت شده که می تواند برای پوست بسیار مفید باشد.د رادامه سوالات شما مانند آیا خیار پوست را سفید میکند و انواع روش های استفاده
Rate this post

معجزه آب خیار برای پوست صورت

آیا خیار پوست را سفید میکند ؟ از خواص خیار برای پوست خیار می توان گفت  از خنک‌ترین و مغذی‌ترین خوراکی‌ها است که در تابستان بسیار مفید است. طبع سرد و تر آن به کاهش دمای بدن کمک می‌کند. خیار حاوی ویتامین‌های A، C، K و E است و یک فنجان آن ۱۴ تا ۱۹ درصد ویتامین K مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. ۹۶ درصد خیار از آب تشکیل شده و مرطوب‌کننده و آبرسان قوی برای پوست و پاکسازی پوست است. خیار علاوه بر مصرف خوراکی، به عنوان ماسک و کرم نیز استفاده می‌شود و در محصولات زیبایی نقش مهمی دارد. مصرف روزانه خیار باعث شادابی و روشن شدن پوست می‌شود.

  1. رفع پف زیر چشم
  2. بهبود آفتاب سوختگی
  3. جوان‌سازی و حفظ رطوبت طبیعی پوست
  4. کوچک کردن و بستن منافذ باز پوست صورت
  5. از بین بردن سلولیت پوست
  6. رفع التهاب پوست
  7. شادابی و روشن شدن رنگ پوست
  8. رفع تیرگی پوست
  9. از بین بردن کک و مک و جوش صورت
  10. رفع چین و چروک پوست
  11. از بین بردن گودی زیر چشم

معجزه آب خیار برای پوست صورت

خواص خیار برای چاقی صورت

استفاده منظم و هدفمند از خیار به عنوان ماسک طبیعی، می‌تواند به تغذیه و آبرسانی پوست کمک کرده و باعث افزایش حجم و پری صورت شود. علاوه بر این، مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در خیار برای حفظ سلامتی و شادابی پوست بسیار مؤثر هستند.

فواید خیار یخ زده برای پوست

  • موجب بسته شدن منافذ پوست به مرور می‌شود.
  • باعث سفت شدن بافت پوست می‌گردد.
  • به تدریج لک‌ها و جوش‌ها را کمتر می‌کند.
  • استفاده از خیار در اطراف چشم (به‌آرامی) پف و تیرگی را کم می‌کند و چین و چروک‌ها را کمتر به چشم می‌آورد.

مضرات خیار برای پوست صورت

خیار دارای خاصیت ضد التهابی بوده و ویتامین ها و مواد مفید در آن به درمان آکنه و جوش صورت کمک می‌کند.

برای استفاده، دو قاشق غذاخوری آب خیار را با یک قاشق چای خوری جوش شیرین ترکیب کنید. این خمیر را بر روی صورت خود بمالید و به مدت ده دقیقه بگذارید، سپس صورت خود را آبکشی کنید.

برای کاهش چین و چروک دور چشم، می‌توانید از خیار بهره ببرید زیرا خاصیت آبرسانی ویژه‌ای دارد. برای این کار، یک قاشق چای‌خوری آب خیار را با یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون ترکیب کرده و عسل به آن اضافه کنید. ترکیب به دست آمده را به مدت ۱۵ دقیقه دور چشم خود بمالید و سپس آبکشی کنید.

برای روشن‌تر شدن و درخشان‌تر شدن پوست صورت، می‌توانید نصف یک خیار را رنده کرده و با نصف یک گوجه فرنگی ترکیب کنید، سپس به مدت پانزده دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید.

برای درمان پوست خشک، بعد از خرد کردن یک عدد خیار، یک قاشق غذاخوری شکر را به آن اضافه کنید و بگذارید مدتی در یخچال بماند. سپس آن را روی صورت خود بمالید و بعد از گذشت ۱۰ دقیقه با آب سرد بشویید.

خیار اثر خنک‌کنندگی دارد و پوست را نرم و لطیف می‌کند، بنابراین برای پوست خشک بسیار مناسب است. همچنین، خیار از مواد طبیعی‌ای است که به نگهداری جوانی پوست کمک می‌کند.

خواص خیار برای پوست خشک

خیار حاوی ویتامین A، C، آب، پتاسیم، سولفات و دیگر مواد تشکیل‌دهنده دیگری است که به درمان التهاب پوست کمک می‌کند. این میوه خاصیت سم زدایی و پاک‌کنندگی بسیار خوبی دارد. اگر به تمیزی و پاکیزگی پوستتان اهمیت می‌دهید، لایه‌برداری با خیار را حتماً در نظر بگیرید.

روش استفاده از خیار برای پوست صورت

نصف یک خیار رنده شده را با دو قاشق غذاخوری ماست ساده مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را روی پوست بمالید و بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با آب خنک بشویید. این ماسک به ترمیم آفتاب سوختگی پوست کمک زیادی می‌کند.