بلاهای عجیبی که با ایستاده آب خوردن سرتان می آید

ایستاده آب خوردن خطرناک است وقتی در حال نوشیدن آب در حالت ایستاده هستیم، به بدنمان آسیب وارد می‌شود و اثرات منفی آن بر روی سلامتی ما غالب می‌شود. در حالت ایستاده، بدن و بافت‌ها در وضعیت تنش و فشار قرار دارند و باعث می‌شوند که آب با سرعت به پایین بدن برود و تعادل […]

Rate this post

ایستاده آب خوردن خطرناک است

وقتی در حال نوشیدن آب در حالت ایستاده هستیم، به بدنمان آسیب وارد می‌شود و اثرات منفی آن بر روی سلامتی ما غالب می‌شود. در حالت ایستاده، بدن و بافت‌ها در وضعیت تنش و فشار قرار دارند و باعث می‌شوند که آب با سرعت به پایین بدن برود و تعادل مایعات موجود در بدن به هم بریزد. بهتر است در هنگام نوشیدن آب، از نشستن یا ایستادن صرف نظر کرده و به جای آن، از وضعیت خم شده استفاده کنیم.

یکی از عوامل مهم در مصرف آب، نحوه و شیوه مصرف آن است که در بسیاری از موارد، ختم به نوشیدن آب در حالت ایستاده می‌شود. با اینکه بسیاری از ما عادت داریم آب و سایر مایعات را در حالت ایستاده می‌نوشیم، اما دلایل متعددی برای عدم این عمل وجود دارد؛ چرا که نوشیدن آب در حالت ایستاده می‌تواند آسیب‌ها و ضررهای متعددی را بر بدن و عملکرد آن وارد کند. در صورتی که هنوز متقاعد نشده‌اید، ۱۰ دلیل زیر حتما شما را متقاعد خواهد کرد.

توصیه به نخوردن آب در حال نشستن به دلایلی بوده است که بزرگان و آموزه‌های دینی نیز به آن اشاره کرده‌اند. در ورزش نیز ممکن است مربی شما را تذکر دهد که ایستاده آب نخورید؛ زیرا پژوهشگران و پزشکان متخصص به تازگی دلایل علمی مانع از ایستاده آب خوردن را بیان کرده‌اند. اگر قصد دارید ایستاده آب بنوشید، باید از این کار منصرف شوید؛ زیرا دلایل زیر ممکن است شما را از آن منصرف کند.

ممکن است برایتان باورنکردنی باشد اما احتمال بروز آرتروز در افرادی که عادت به ایستاده آب خوردن دارند؛ وجود دارد. در حالت ایستاده آب خوردن باعث می‌شود تا توازن مایعات بدن به هم خورده و این مشکل می‌تواند موجب انباشتگی مایع در مفاصل شده که بدین ترتیب امکان بروز آرتروز را فراهم می‌کند.

طبق تحقیقات پزشکی، مصرف آب در حالت ایستاده می‌تواند باعث ورود سریع آب به روده شود که این امر ممکن است با برخورد با دیواره معده همراه باشد. این برخورد می‌تواند باعث مشکلات بلندمدت در دستگاه گوارش شود و در عین حال به معده آسیب بزند.