تاثیر کرونا بر ریزش مو

ریزش مو بعد از کرونا تاثیر کرونا بر ریزش مو یکی از مهم ترین موضوعاتی است که امروزه بسیاری از افراد با آن رو به رو هستند. به عنوان شما می‌دانید، نشانه‌های شایع ویروس کرونا شامل تنگی نفس، از دست دادن حس بویایی یا چشایی، سرفه خشک، تب و خستگی هستند که سازمان‌های بهداشت جهانی […]

Rate this post

ریزش مو بعد از کرونا

تاثیر کرونا بر ریزش مو یکی از مهم ترین موضوعاتی است که امروزه بسیاری از افراد با آن رو به رو هستند. به عنوان شما می‌دانید، نشانه‌های شایع ویروس کرونا شامل تنگی نفس، از دست دادن حس بویایی یا چشایی، سرفه خشک، تب و خستگی هستند که سازمان‌های بهداشت جهانی درباره آن‌ها هشدار می‌دهند. اما در حال حاضر، چندین گزارش و مطالعه در مورد عوارض طولانی بیماران کرونایی پس از بهبودی وجود دارد. یکی از این عوارض، ریزش مو است که به آن آلوپسی نیز می‌گویند. این عارضه که پس از بهبودی بیمار کرونایی رخ می‌دهد، ممکن است برای بسیاری از افراد عارضه جانبی مخرب باشد. در این مقاله به بررسی علل، راه‌های پیشگیری و درمان ریزش مو پس از کرونا پرداخته می‌شود.

علت ریزش مو کرونا

هنوز هیچ شواهدی برای تایید این موضوع که ویروس کرونا به صورت مستقیم باعث ریزش مو می‌شود، وجود ندارد؛ با این حال، پزشکان باور دارند که علت اصلی ریزش مو پس از ابتلا به کرونا، عارضه ریزش مو تلوژن افلوویوم است. همچنین، به گفته کارشناسان، مشخص کردن دلایل دقیق بروز ریزش مو در برخی از بیماران کرونایی بهبود یافته و در برخی دیگر نه، امری پیچیده است.

چه کسانی بعد از کرونا دچار ریزش مو می‌شوند؟

ریزش موی تلوژن افلوویوم، تمامی افراد از جمله مردان، زنان و کودکان را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد، اما به طور معمول درصد بیشتری از زنان به دلیل ریزش مو به پزشک مراجعه می‌کنند. دلیل این موضوع فقط به این برمی‌گردد که مردان اهمیت کمتری به ریزش موی خود می‌دهند، در حالی که زنان این مسئله را به عنوان یک مشکل جدی‌تر در نظر می‌گیرند و به دنبال درمان سریع‌تر آن هستند.