پنج افزونه کاربردی کروم که باید روی مرورگر خود نصب کنید

معرفی افزونه کاربردی کروم در این مقاله به بررسی افزونه کاربردی کروم می پردازیم. مرورگر محبوب گوگل کروم (Google Chrome) بیش‌از نیمی از ترافیک روزانه‌ی اینترنت تمام دنیا را رصد می‌کند این مرور گر محبوب با پشتیبانی از افزونه‌های کاربردی یا همان اکستنشن (Extension) تعامل با فضای مجازی و اینترنت را بسیار راحت‌تر از قبل […]

4.8/5 - (13 امتیاز)

معرفی افزونه کاربردی کروم

در این مقاله به بررسی افزونه کاربردی کروم می پردازیم. مرورگر محبوب گوگل کروم (Google Chrome) بیش‌از نیمی از ترافیک روزانه‌ی اینترنت تمام دنیا را رصد می‌کند این مرور گر محبوب با پشتیبانی از افزونه‌های کاربردی یا همان اکستنشن (Extension) تعامل با فضای مجازی و اینترنت را بسیار راحت‌تر از قبل می‌کند. در این مقاله نیز قصد داریم به تعدادی از بهترین افزونه‌های کروم اشاره کنیم که می‌توانند هنگام مرور وب و انجام امور آنلاین به شما کمک کنند.

۱- افزونه AdBlock Plus

با استفاده از افزونه‌ی کروم Adblock Plus می توان اکثر تبلیغات موجود در صفحه‌ی سایت را مسدود کرد. افزونه ادبلاک به سه شکل مختلف کار می‌کند: ۱. تبلیغات را به‌طورکلی مسدود می‌کند و این تبلیغ نمایش داده نمی‌شود؛ ۲. تبلیغات را به‌شکل فضاهای سفید نشان می‌دهد؛ ۳. تمام کدهای این تبلیغات را به فرمت کلی آن صفحه در سایت تبدیل می‌کند. اگر سایت‌هایی که مرتب به آن‌ها سر می‌زنید از تبلیغات استفاده می‌کنند؛‌ پس حتماً از افزونه ادبلاک پلاس استفاده کنید.

۲- افزونه Grammerly

افزونه کاربردی گرامرلی ایراد متن های انگلیسی را پیدا و ویرایش می کند. اگر روزانه به نوشتن انگلیسی مشغول هستید،‌ حتماً افزونه‌ی گرامرلی را در کروم خود نصب کنید. همچنین با داشتن اکانت پریمیوم گرامرلی، می‌توانید متن انگلیسی خود را دستخوش تغییرات گسترده‌ای کنید و حتی از گرامرلی بخواهید وزن نامه را به‌دلخواهتان تغییر دهد. افزونه‌ی گرامرلی یکی از افزونه‌های برتر کروم است.

۳- افزونه Momentum

مومنتوم یکی از افزونه‌های چندکاره‌ی گوگل کروم است که در ابتدا به زیبایی صفحه‌ی خانه یا New Tab گوگل کروم کمک خواهد کرد و با تغییر پس‌زمینه در هر روز، تنوعی به صفحه‌ی خانه کروم می‌بخشد. این افزونه با قابلیت ایجاد فهرست کارها یا مأموریت‌ها به شما کمک می کند که برنامه‌ی هرروز خود را تنها با بازکردن کروم مشخص کنید. با انجام هرکدام از کارها یا مأموریت‌ها، می‌توانید مأموریت مدنظر را خط بزنید و سراغ کار بعدی بروید.

۴- افزونه Mercury Reader

افزونه‌یکاربردی کروم Mercury Reader یکی از افزونه‌های کاربردی برای کسانی است که اهل مطالعه در اینترنت هستند. با شخصی سازی مطالعه خود در اینترنت می توانید صفحه مد نظرتان را تغییر دهید و از خواندن مطالب لذت ببرید. این افزونه متن و تصویرهای مهم مطلب را بزرگ‌تر می‌کند تا بتوانید تجربه‌ی راحت‌تری در جست‌وجو بین محتوای دلخواهتان کسب کنید. همچنین این افزونه قابلیت بوکمارک و نشانه‌گذاری‌کردن را دارد.

۵- افزونه Checker Plus For Google Calender

Google Calendar یکی از ابزارهایی است که افراد مخصوصا در محل کارشان از آن استفاده می کنند. به لطف تقویم گوگل یا همان Google Calendar می‌توانید قرارهای مهم اعم از قرارهای کاری یا غیرکاری را در آن زمان‌بندی و افراد مختلف را در رویداد زمان‌بندی‌شده شریک کنید. افزونه‌ی کروم Checker Plus For Google Calendar این قابلیت را به شما ارائه می‌دهد که از داخل کروم بتوانید به این رویدادها دسترسی داشته باشید و تغییرات دلخواه را در تقویم گوگل خود ایجاد کرده و اعلان هشداری برای رویدادهای نزدیک دریافت کنید.