بهترین ابزارهای سئو

بهترین ابزارهای سئو چیست؟ ابزار سئو وب سایت‌ها و یا افزونه‌های مختلفی هستند که با استفاده از آنها می‌توانید به راحتی وب سایت خود را به لحاظ فنی و استانداردهای تعریف شده توسط گوگل بهینه سازی کنید. برای کسب رتبه مطلوب در صفحه نتایج جستجو باید از قوانین سئو پیروی کرده و آنها را به […]

5/5 - (9 امتیاز)

بهترین ابزارهای سئو چیست؟

ابزار سئو وب سایت‌ها و یا افزونه‌های مختلفی هستند که با استفاده از آنها می‌توانید به راحتی وب سایت خود را به لحاظ فنی و استانداردهای تعریف شده توسط گوگل بهینه سازی کنید. برای کسب رتبه مطلوب در صفحه نتایج جستجو باید از قوانین سئو پیروی کرده و آنها را به صورت دقیق اجرا کنید. با استفاده از ابزارهای کاربردی سئو می توانید نقاط ضعف و قوت وب سایت خود را شناسایی کرده و موجب تسریع و تسهیل کیفیت فنی سایت خود شوید.

ابزار Google Search Console

گوگل سرچ کنسول به عنوان بهترین ابزار رایگان برای سئو شناخته می‌شود که قابلیت‌های کاربردی بسیاری را بدون پرداخت هزینه در اختیار شما قرار می‌دهد. این ابزار با ارائه گزارش کاملی از وضعیت سایت در صفحه نتایج گوگل به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف و قوت آن را شناسایی کنید. با استفاده از گوگل سرچ کنسول به راحتی می‌توانید وب سایت خود را از دید گوگل و کاربران مشاهده کرده و عملکرد آن در صفحه نتایج جستجو را بهبود بخشید. برخی از مهم‌ترین قابلیت‌های کلیدی این ابزار رایگان گوگل شامل:

  • قابلیت Search Analytics (گزارش کامل از عملکرد سایت به همراه ارائه آمار دقیق، مقایسه و تحلیل)
  • نمایش خطاهای سایت (لینک‌‌های شکسته، محتواهای تکراری، نکات و تهدیدات امنیتی، ارور ۴۰۴، صفحات مسدود شده و غیره)
  • جستجوی کلمات کلیدی (نمایش بهترین کلیدواژه‌ها جهت قرار گرفتن در صفحه نتایج جستجوی کاربران)
  • نمایش موقعیت جغرافیایی بازدیدکنندگان سایت
  • نمایش وضعیت ایندکس صفحات سایت
  • بررسی وضعیت URL ها و حذف آدرس‌های نامعتبر
  • ثبت نقشه سایت (Sitemap)
  • نمایش رتبه سایت در گوگل
  • بهینه سازی کامل وب سایت جهت بهبود سئو
  • بررسی لینک‌های داخلی

ابزار Google Analytics

گوگل آنالیتیکس نیز یک ابزار سئو رایگان است که با تجزیه و تحلیل سایت، اطلاعات دقیقی از وضعیت آن را در اختیار شما قرار می‌دهد. با بررسی گزارش گوگل آنالیتیکس به راحتی می‌توانید عملکرد سایت خود را بهبود بخشید و کنترل کاملی بر بخش‌های مختلف آن داشته باشید. Google Analytics یکی از ابزارهای کاربردی گوگل محسوب که تمامی وب مسترها باید از آن در جهت بهبود و ارتقای سئو سایت خود استفاده کنند. ویژگی‌های کلیدی ابزار سئو گوگل آنالیتیکس شامل:

  • تحلیل رفتار و عملکرد بازدیدکنندگان
  • ارائه گزارش کامل از میزان بازدید روزانه سایت
  • نمایش لینک‌های مفیدی که موجب افزایش ترافیک سایت شده‌اند
  • نمایش مدت زمان حضور کاربران در سایت
  • نمایش مطالب پربازدید و موردعلاقه کاربران

ابزار گوگل آنالیتیکس به طور کلی بر تجزیه و تحلیل رفتار کاربران و نرخ تبدیل (Conversion) آنها تمرکز دارد و به شما کمک می‌کند تا بتوانید ترافیک ارگانیک سایت خود را افزایش دهید.

ابزار KWFinder

KWFinder یکی دیگر از بهترین ابزارهای سئو برای جستجوی کلیدواژه است که نسخه رایگان آن به مدت ۱۰ روز در دسترس قرار دارد و پس از آن باید اکانت پریمیوم خریداری کنید. همانطور که می‌دانید تحقیق کلمه کلیدی برای کسب رتبه مطلوب در صفحه نتایج جستجو و بهبود سئو وب سایت به عنوان یک ضرورت در نظر گرفته می‌شود. با استفاده از ابزار KWFinder به راحتی می‌توانید بهترین کلیدواژه‌ها را با میزان سرچ بالا و درجه سختی پایین را پیدا کنید. این ابزار به طور اختصاصی برای پیدا کردن کلیدواژه‌های مناسب طراحی شده است که از قابلیت‌های کاربردی آن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • جستجو بر اساس کلیدواژه (با وارد کردن کلیدواژه موردنظر خود می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط با آن را پیدا کنید)
  • پیشنهاد کلیدواژه‌های سوالی
  • نمایش تعداد دقیق سرچ کلیدواژه‌ها
  • ا جستجوی کلیدواژه‌هایی که رقبا با آنها رتبه کسب کرده‌اند

ابزار Keywordtool.io

Keywordtool.io نیز ابزار کاربردی دیگری برای پیدا کردن کلیدواژه‌های مناسب است که بر خلاف ابزار KWFinder به صورت کاملا رایگان در دسترس قرار دارد. کار با این ابزار بسیار ساده بوده و به راحتی فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع موردنظر را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای کار با این ابزار تنها کافی است کلمه کلیدی دلخواه خود را در آن بنویسید تا در عرض چند ثانیه فهرستی از کلمات و کلیدواژه‌های مرتبطی که از طریق آنها می‌توانید رتبه کسب کنید را نمایش دهد. قابلیت منحصر به فرد ابزار Keywordtool.io پشتیبانی از زبان فارسی است که با بررسی و استفاده از کلیدواژه‌های فارسی آن می‌توانید رتبه وب سایت خود در صفحه نتایج گوگل را ارتقا دهید.

ابزار Ubersuggest

Ubersuggest یکی دیگر از بهترین ابزارهای رایگان سئو است که برای کار با آن نیاز به خرید اشتراک و اکانت پریمیوم ندارید. مهم‌ترین قابلیت این ابزار جستجوی کلمات کلیدی مناسب است که برای کار با آن تنها کافی است یک کلمه کلیدی و یا دامنه سایت خود را در Ubersuggest وارد نمایید. پس از آن اطلاعاتی کلیدی همچون میزان جستجوی کلمه کلیدی موردنظر، نمایش مشکلات مربوط به سئو، امتیازدهی به سئو سایت، پیشنهاد کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت، بررسی بک لینک‌ها و هر آنچه که برای بهبود سئو سایت به آن نیاز دارید را نمایش خواهد داد.

ابزار MozBar

MozBar نیز یکی از ابزارهای سئو است که در دو نسخه رایگان و پریمیوم ارائه شده است. MozBar یک افزونه کاربردی گوگل کروم است که قابلیت تعیین اعتبار و نمره دهی به دامنه وب سایت، لینک سازی بهینه،‌ بررسی کامل سئو وب سایت، نمایش لینک‌های مخرب و غیره دارد.