بهترین افزونه‌های گوگل کروم برای سئو

بهترین افزونه‌های گوگل کروم برای سئو افزونه های زیادی برای مرورگر گوگل کروم برای راحتی کار وجود دارند. در این مطلب بهترین افزونه های کروم برای سئو و بهینه سازی سایت را معرف می کنیم. ۱-افزونه GrowthBar توسط این ابزار می توانید هر وبسایت را آنالیز کنید و به اطلاعاتی مانند کلمات کلیدی پرکاربرد وب‌ سایت، […]

5/5 - (9 امتیاز)

بهترین افزونه‌های گوگل کروم برای سئو

افزونه های زیادی برای مرورگر گوگل کروم برای راحتی کار وجود دارند. در این مطلب بهترین افزونه های کروم برای سئو و بهینه سازی سایت را معرف می کنیم.

۱-افزونه GrowthBar

توسط این ابزار می توانید هر وبسایت را آنالیز کنید و به اطلاعاتی مانند کلمات کلیدی پرکاربرد وب‌ سایت، میزان سختی کلمات کلیدی، قدرت دامنه، تعداد بک لینک، تعداد کلمات صفحه، تبلیغات فیسبوک و … دست پیدا کنید و از این طریق مناسب ترین کلمه کلیدی وب سایت خود را پیدا کنید.  به شما می‌دهد. با استفاده از این افزونه، با سرچ هر کلمه کلیدی، لیستی از فاکتورهای تأثیر گذار در سئو و کارهایی که می‌توانید برای بهینه سازی سایت انجام دهید به شما نشان داده می‌شود.

با نسخه رایگان این افزونه GrowthBar می‌توانید اطلاعات پایه ای مانند: میزان سختی کلمه کلیدی، اعتبار دامنه (domain authority) و میزان ترافیک سایت را مشاهده کنید اما پس از مدتی این دسترسی‌ها بسته می‌شوند.

۲-افزونه SEO quake

افزونه SEO quake یک افزونه رایگان است که توسط Semrush ساخته شده و با استفاده از آن می‌توانید هر صفحه ای در وب که مایل بودید را از نظر شاخص‌های سئو آنالیز کنید. از آن‌جایی که ابزار Semrush، بهترین ابزار برای جستجوی کلمات کلیدی است، افزونه SEO quake نیزکاربردی ترین افزونه گوگل کروم برای پیدا کردن کلمات کلیدی است. برای استفاده از تمامی قابلیت‌های این افزونه نیازی به داشتن حساب در سایت SEMrush نیست. در ادامه قابلیت‌های افزونه Semrush را به طور خلاصه برای شما آورده‌ایم:

  • تجزیه و تحلیل کامل صفحات Serp
  • برای هر صفحه به گزارشی خلاصه از سئو صفحات وب سایتتان دسترسی پیدا می‌کنید.
  • بررسی لینک‌های داخلی و خارجی سایت
  • مقایسه قدرت دامنه و URL سایت‌ها
  • برآورد میزان سختی کلمه کلیدی
  • گزارشی دقیق از سئو کلمه کلیدی صفحه

۳-افزونه  SEO Meta in 1 Click

با استفاده از این افزونه پرطرفدار که توسط ۳۰۰۰۰۰ کاربر نصب شده است می توانید تمامی متاتگ‌ها و کلیه فاکتور‌های مهم سئو یک صفحه را مشاهده کنید. از اطلاعات مهمی که این افزونه در اختیار کاربر می‌گذارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طول عنوان و توضیحات متا
  • بررسی وضعیت URL سایت از جمله canonical URL
  • متا تگ Robots
  • هدینگ‌های سایت (تگ H6 و H1، H2، H3، H4، H5)
  • وضعیت آلت تصاویر
  • تعداد لینک‌های داخلی
  • نمودار داده‌های توییتر
  • بررسی فایل Robots.txt و نقشه سایت

علاوه بر داده‌های نام برده شده می‌توانید این افزونه را به ابزارهای کاربردی دیگری مانند: Google Mobile-Friendly Test، GTmetrix، PageSpeed Insights متصل کنید تا بتوانید سرعت و عملکرد سایت خود را تحلیل کنید.

۴-افزونه  FindThatLead

یکی از تکنیک‌های مؤثر برای تولید بک‌لینک‌های متنی، ارتباط با وبلاگ‌نویسان است که ممکن است با ایمیل وبلاگ‌نویسان و اینفلوئنسر‌های مربوط به حیطه شغلی خود آشنایی نداشته باشید.  با افزونه FindThatLead می‌توانید ایمیل هر پروفایل لینکدین یا سایتی که خواستید را پیدا کنید. علاوه بر این با فرایند تأیید این افزونه (FindThatLead’s verification) متوجه می‌شوید که ایمیل ایجاد شده صحیح است یا خیر؟ برای ارسال ایمیل‌های ارتباطی استفاده از این ابزار ضروری است.

۵-افزونه Magic Emails

یک افزونه است که با استفاده از آن می‌توانید ایمیل‌های سرد ارسال کنید که مستقیما در قسمت inbox (صندوق ورودی مشتریان) گوگل قرار می‌گیرد. ادغام این ابزار با Gmail، کمک می‌کند؛ اولین کمپین خود را در کمتر از ۳۰ ثانیه اجرا کنید. ابزار Magic Email این قابلیت را دارد که ایمیل‌های خود را به صورت دسته بندی با زمان بندی دقیق ارسال کنید و بازخورد یا نرخ باز شدن آن توسط افراد را بررسی کنید. این ابزار هم‌چنین برگشت ایمیل‌ها را تشخیص می‌دهد و کمپین شما را متوقف می‌کند تا از اعتبار صندوق ورودی شما محافظت کند.