کدهای مخفی گوشی های موبایل

گوشی‌های سامسونگ، شیائومی و اپل کدهای مخفی جذابی دارند که دسترسی به اطلاعات دقیق و حتی تست سخت‌افزاری را امکان‌پذیر می‌کنند.
Rate this post

کدهای مخفی گوشی های موبایل

تولید کنندگان گوشی های هوشمند کد های اختصاصی برای دستگاه هایشان در نظر می گیرند تا کاربری بهتری داشته باشند. سامسونگ و اپل و شیائومی که بازار موبایل ایران را پوشش داده اند، کدهای متنوعی در گوشی‌هایشان ارائه می‌دهند.

کد تست سخت‌افزاری گوشی

یکی از کد های مخفی که از طریق آن به راحتی می توانید سخت افزار گوشی خود را تست کنید، کد #*۰#* می باشد. با وارد کردن این کد، می توانید بخش های مختلف گوشی را بررسی کنید.

کد اطلاعات دوربین گوشی

کد دستوری #۳۹۹۹۱۵۳۹#* در گوشی‌های سامسونگ کاربرد دارد. با واردکردن این کد صفحه‌ی جدیدی باز می‌شود که به واسطه آن می‌توانید اطلاعات دقیق دوربین گوشی را مشاهده کنید. این کد در گوشی‌های شیائومی و اپل کار نمی‌کند.

فهمیدن تاریخ ساخت گوشی

با وارد‌کردن کد #۳۶۹*۱۲۵۸۰#* در گوشی‌های سامسونگ، می‌توانید تاریخ دقیق ساخت گوشی را متوجه شوید. در صفحه‌ی جدید، عددی در جلو بخش RF Cal می‌بینید. این عدد فرمتی شبیه ۲۰۲۱۱۲۱۶ دارد. دو رقم اول از سمت راست نشان‌دهنده‌ی روز، دو رقم وسط نشان‌دهنده‌ی ماه و چهار رقم آخر نشان‌دهنده‌ی سال ساخت است. در این نمونه، گوشی در ۱۶ دسامبر (ماه دوازدهم) سال ۲۰۲۱ مصادف‌ با ۲۵ آذر ۱۴۰۰ تولید شده است.