افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۳ دولت به تعهدات خود وفادار ماند و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ به سه برابر افزایش یافت معاون منابع و توسعه مدیریت صندوق بازنشستگی کشور اعلام کرد که حقوق ماه فروردین بازنشستگان و وظیفه‌بگیران با ۲۰ درصد افزایش، طبق مصوبه دولت پرداخت خواهد شد. بر اساس گزارش […]

Rate this post

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۳

دولت به تعهدات خود وفادار ماند و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ به سه برابر افزایش یافت
معاون منابع و توسعه مدیریت صندوق بازنشستگی کشور اعلام کرد که حقوق ماه فروردین بازنشستگان و وظیفه‌بگیران با ۲۰ درصد افزایش، طبق مصوبه دولت پرداخت خواهد شد.
بر اساس گزارش صادره از صندوق بازنشستگی کشوری، جعفر امیرآبادی‌زاده تصریح کرد که با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل، پرداخت حقوق بر اساس تصویب‌نامه شماره ۳۰۳۴ مورخ ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین) و تا چند ساعت دیگر انجام می‌گیرد.
وی افزود که تلاش‌های فراوانی صورت گرفت تا افزایش حقوق مصوب هیات وزیران، که در زمان صدور احکام حقوقی امسال محاسبه شده بود، در زمان واریز نیز اجرایی شود که به لطف تلاش‌ها، این امر محقق شده است.

مطالب مرتبط: حقوق و مزایای سال ۱۴۰۳

همچنین به گزارش ایرنا، پیشتر معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری خبر داده بود که احکام سال ۱۴۰۳ بازنشستگان با اعمال ضریب ۲۰ درصدی افزایش یافته و این ضریب برای بیش از یک میلیون و ۷۳۵ هزار نفر از بازنشستگان و موظفان این صندوق اعمال شده است.

رضا فیضی نژاد، اعلام کرد که تصویر احکام حقوق سال جاری بازنشستگان در وبسایت رسمی صندوق به آدرس cspf.ir منتشر شده و از تاریخ ۲۱ فروردین قابل مشاهده است.

عیدی بازنشستگان ۱۴۰۳

یکی دیگر از مسائل مهم که پیرامون پاداش پایان سال این بخش از افراد جامعه مطرح است، زمان پرداخت عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی برای سال ۱۴۰۳ می‌باشد.

در سال قبل، طبق اعلام کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی تهران، پرداخت عیدی از تاریخ ۱۵ اسفند آغاز شده و بر اساس ترتیب حروف الفبا صورت پذیرفته است. هنوز زمان دقیق پرداخت عیدی برای سال ۱۴۰۳ مشخص نشده، ولی پیش‌بینی می‌شود که مانند سال گذشته، در نیمه‌های اسفند انجام شود.

فرجی تاکید کرد که انتظار می‌رود دست کم معادل دو برابر دستمزد به تمام بازنشستگان تأمین اجتماعی عیدی داده شود و افزود: بیش از ۶۰ درصد از بازنشستگان تأمین اجتماعی حداقل بگیر و زیر خط فقر هستند؛ چگونه ممکن است عیدی پایان سال یک بازنشسته که ۹ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند، برابر با عیدی یک قاضی یا استاد دانشگاه باشد؟