ایلان ماسک شرکت جدید هوش مصنوعی خود را تأسیس می‌کند

تاسیس شرکت جدید هوش مصنوعی ایلان ماسک تاسیس شرکت جدید هوش مصنوعی ایلان ماسک، به نظر می‌رسد ایلان ماسک در حال برنامه‌ریزی موضوعاتی مرتبط با هوش مصنوعی است. طبق گزارش‌های منتشر شده در The Wall Street Journal و The Financial Times، ماسک یک شرکت جدید هوش مصنوعی به نام X.AI Corp تأسیس کرده است. این […]

Rate this post

تاسیس شرکت جدید هوش مصنوعی ایلان ماسک

تاسیس شرکت جدید هوش مصنوعی ایلان ماسک، به نظر می‌رسد ایلان ماسک در حال برنامه‌ریزی موضوعاتی مرتبط با هوش مصنوعی است. طبق گزارش‌های منتشر شده در The Wall Street Journal و The Financial Times، ماسک یک شرکت جدید هوش مصنوعی به نام X.AI Corp تأسیس کرده است. این شرکت به طور رسمی در ایالت نوادای ایالات متحده ثبت شده است. به ظاهر، ایلان ماسک علاقه خاصی به حرف “X” دارد و حتی اخیراً نام توییتر، Inc را به X Corp تغییر داده است.

فعالیت های ایلان ماسک

واقعیت این است که این مدیرعامل، کاملاً با پروژه‌های هوش مصنوعی آشنا است. او پیش‌تر OpenAI را تأسیس کرده و پس از افزایش محبوبیت ChatGPT، از مقررات این فناوری دفاع کرده است. در واقع، شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل، متا و مایکروسافت سال‌ها بر روی سیستم‌های هوش مصنوعی کار کرده‌اند، تا به ترجمه، جستجو و تبلیغات هدفمند کمک کنند. اما پس از چندی، ماسک با امضای نامه‌ای سرگشاده که در وب‌سایت مؤسسه Future of Life تحت حمایت ماسک منتشر شد، از رهبران فناوری خواست تا توسعه این فناوری را به مدت شش ماه متوقف کنند. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که ایلان ماسک تصور می‌کرد ChatGPT از نظر سیاسی مغرضانه است! در واقع، او به دنبال ایجاد آن دسته از مدل‌های هوش مصنوعی است که به طور حقیقت‌جویانه عمل کنند.

به نظر می‌رسد آیا ماسک قصد ساخت یک رقیب واقعی برای ChatGPT را دارد یا خیر و برنامه‌های وی برای شرکت جدیدش نامشخص است. اگرچه اطلاعات کمی درباره این برنامه‌ها وجود دارد، اما گزارش‌های قبلی نشان می‌دهند که تلاش‌های ماسک در زمینه هوش مصنوعی چگونگی پیشرفت را نشان می‌دهند.

با توجه به گزارش‌ها، ماسک به تهیه هزاران پردازنده قدرتمند و پرهزینه برای پروژه‌های هوش مصنوعی اقدام کرده و استعدادهای مهندسی را برای تیم خود در توییتر استخدام کرده است. به عنوان مثال، در ماه مارس، دو محقق سابق از شرکت DeepMind به تیم او پیوستند، که یکی از آن‌ها دانشمند و پژوهشگر هوش مصنوعی به نام “ایگور بابوشکین” بوده و احتمالاً به رهبری پروژه جدید انتخاب شده است.

به گزارشات اخیر، ماسک یک صدهزار پردازنده گرافیکی را برای توسعه هوش مصنوعی در یکی از مراکز داده توییتر خریداری کرده است. همچنین، طبق گزارش‌های اخیر، او در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران شرکت‌های Tesla و SpaceX برای دعوت به سرمایه‌گذاری در شرکت جدید خود است.