رشد انفجاری قیمت بیت کوین و رسیدن به ۱۳۸ هزار دلار

رشد انفجاری قیمت بیت کوین و رسیدن به ۱۳۸ هزار دلار بیت کوین برای لحظاتی به ۱۳۸ هزار دلار رسید! در ساعت ۶:۵۰ صبح به وقت محلی، قیمت بیتکوین به سرعت به سطح ۱۳۸٬۰۰۰ دلار رسید و در زمان کوتاهی به سطح عادی بازگشت. در همین حال، سایر جفت ارزهای معاملاتی بیتکوین در همان زمان […]

4.8/5 - (16 امتیاز)

رشد انفجاری قیمت بیت کوین و رسیدن به ۱۳۸ هزار دلار

بیت کوین برای لحظاتی به ۱۳۸ هزار دلار رسید!

در ساعت ۶:۵۰ صبح به وقت محلی، قیمت بیتکوین به سرعت به سطح ۱۳۸٬۰۰۰ دلار رسید و در زمان کوتاهی به سطح عادی بازگشت. در همین حال، سایر جفت ارزهای معاملاتی بیتکوین در همان زمان قیمت‌های عادی خود را حفظ کرده بودند.

یک سناریو احتمالی این اتفاق این است که یک معامله‌گر تمایل داشته باشد بیتکوین را با پرداخت ۴۵۰ درصد اضافی قیمت خریداری کند؛ اگرچه احتمال اینکه این مورد عامل اصلی باشد، کمتر است. در حال حاضر، هر واحد بیتکوین با قیمت ۲۹٬۰۰۰ دلار معامله می‌شود.

براساس داده‌های عمق بازار، خرید ۴۰۰٬۰۰۰ دلار بیتکوین در جفت ارز معاملاتی BTC/Tether می‌تواند باعث افزایش قیمت به میزان دو درصد شود. هنگامی که درباره جفت ارز معاملاتی BTC/USD (بیتکوین و دلار آمریکا) صحبت می‌کنیم، حداقل مبلغ پرداختی برای داشتن این تأثیر به ۸۴۲٬۰۰۰ دلار می‌رسد.

رشد بیت کوین

عمق بازار به میزان نقدینگی در یک بازار مالی اشاره دارد. شعبه آمریکایی بایننس در مقایسه با ماه گذشته، ۷۶ درصد کاهش یافته است، که بدان معناست تعداد زیادی از معامله‌گران تصمیم گرفته‌اند سرمایه خود را از این صرافی خارج کنند.

به دلیل سخت‌گیری دولت ایالات متحده، بایننس با مشکلاتی مواجه شده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعتقاد دارد که بایننس و بنیان‌گذار آن (چانگ‌پنگ ژائو یا سی‌زی) به طریقی غیرقانونی حجم معاملات را افزایش داده و دارایی‌های مشتریان را ترکیب کرده‌اند.

در ادامه به بررسی موضوع صرافی های ارز دیجیتال و تحریم ایران خواهیم پرداخت.