چه میزان خلافی خودرو باعث توقیف خودرو میشود؟

میزان خلافی خودو برای توقیف ماشین خلافی خودرو به عنوان جریمه‌ای ثبت می‌شود که ناشی از عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است. بهترین روش اقدام، پرداخت زودهنگام این جریمه است. عدم پرداخت خلافیها مشکلاتی را به همراه دارد، از جمله توقیف خودرو و انتقال آن به پارکینگ پس از پرداخت مبلغ جریمه تعیین‌شده. سقف […]

4.5/5 - (6 امتیاز)

میزان خلافی خودو برای توقیف ماشین

خلافی خودرو به عنوان جریمه‌ای ثبت می‌شود که ناشی از عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است. بهترین روش اقدام، پرداخت زودهنگام این جریمه است. عدم پرداخت خلافیها مشکلاتی را به همراه دارد، از جمله توقیف خودرو و انتقال آن به پارکینگ پس از پرداخت مبلغ جریمه تعیین‌شده.

سقف خلافی خودرو برای توقیف آن چقدر است؟

با افزایش مبلغ جریمه‌ها، به خصوص در تردد شبانه، سقف خلافی هنوز هم در مقدار ۳ میلیون تومان قرار دارد. اگرچه می‌توانید در پرداخت جریمه‌های خودرو خلافیها را کاهش دهید تا به این سقف برسد، اما باید توجه داشته باشید که برخی از جریمه‌ها شامل دیرکرد هستند.

در صورت عدم پرداخت به موقع جریمه‌های تسلیمی، مبلغ آنها پس از گذشت مدت زمان مشخص دو برابر می‌شود و به این معناست که زمانی برای رسیدن به سقف جریمه باقی نمی‌ماند. همچنین، جریمه‌هایی مانند عبور از چراغ قرمز و سرعت غیرمجاز بسیار شایع هستند و با توجه به مبلغ آنها، به سرعت به سقف خلافی ۳ میلیون تومان می‌رسید.

پرداخت خلافی خودرو بدون نیاز به مراجعه حضوری

از چه راهی می‌توان برای پرداخت خلافی در خانه استفاده کرد؟ در گذشته، پرداخت خلافی‌ها به وسیلهٔ روش‌هایی مانند کارت به کارت و خرید شارژ انجام می‌شد. اما اکنون شما می‌توانید تنها با استفاده از گوشی همراه خود، استعلام و پرداخت خلافی خودرو را در همان روزهای اول جریمه‌شدن انجام دهید. با این روش، دیگر نیازی به حمل نقدی و دیرکرد روی جریمه‌ها نیست و همچنین مبالغ سنگینی در دست شما جمع نخواهد شد.

یکی از مزایای این روش، پرداخت کارمزد کمتر نسبت به مراجعه حضوری است. در واقع، در این روش تنها یک سوم مبلغ کارمزدی که در روش حضوری پرداخت می‌شود از حساب شما کسر خواهد شد.

علاوه بر این، با استفاده از گوشی برای پرداخت خلافی، نیازی به صبر در صف‌های مراکز حضوری برای مدت طولانی نیست. با توجه به این ویژگی‌ها، می‌خواهیم یکی از روش‌های مهم پرداخت خلافی با استفاده از تلفن همراه را به شما معرفی کنیم تا فرایند راحت‌تری را تجربه کنید.