۱۰ کشور برتر با بالاترین ضریب هوشی در سال ۲۰۲۳؛ جایگاه ایران کجاست؟

۱۰ کشور برتر با بالاترین ضریب هوشی در سال ۲۰۲۳، ضریب هوشی جمعیت کشورها به عنوان یکی از شاخص‌های مهم در مقایسه توانایی هوشی مردم در جوامع مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این مقاله، به بررسی ده کشور برتر با بالاترین ضریب هوشی در سال ۲۰۲۳ می‌پردازیم که جمعیت زیادیی از این کشور های […]

5/5 - (6 امتیاز)

۱۰ کشور برتر با بالاترین ضریب هوشی

در سال ۲۰۲۳، ضریب هوشی جمعیت کشورها به عنوان یکی از شاخص‌های مهم در مقایسه توانایی هوشی مردم در جوامع مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این مقاله، به بررسی ده کشور برتر با بالاترین ضریب هوشی در سال ۲۰۲۳ می‌پردازیم که جمعیت زیادیی از این کشور های دارای اپلیکیشن لینکدین هستند و موقعیت ایران در این لیست را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کشورهای برتر با بالاترین ضریب هوشی در سال ۲۰۲۳

به گزارش سایت World Population Review، در سال ۲۰۲۳، ده کشور برتر با بالاترین ضریب هوشی عبارتند از:

ژاپن

با میانگین بهره هوشی ۱۰۶.۴۹، ژاپن به عنوان کشوری با بالاترین ضریب هوشی در سال ۲۰۲۳ قرار دارد.

تایوان

با میانگین بهره هوشی ۱۰۶.۵۷، تایوان در رتبه دوم لیست قرار می‌گیرد.

سنگاپور

با میانگین بهره هوشی ۱۰۵.۸۹، سنگاپور در رتبه سوم قرار دارد.

هنگ کنگ

با میانگین بهره هوشی ۱۰۵.۳۷، هنگ کنگ در رتبه چهارم قرار دارد.

چین

با میانگین بهره هوشی ۱۰۴.۱۰، چین در رتبه پنجم لیست قرار می‌گیرد.

جایگاه ایران در لیست کشورهای با بالاترین ضریب هوشی

با توجه به اطلاعات موجود، در سال ۲۰۲۳، جایگاه ایران در لیست کشورهای با بالاترین ضریب هوشی به صورت رسمی اعلام نشده است. با این حال، بر اساس اطلاعات آماری و تحقیقات اخیر، میانگین بهره هوشی جمعیت ایران در حدود ۹۰ تا ۱۰۰ تخمین زده می‌شود. بنابراین، ایران با توجه به این تخمین‌ها، در رده کشورهایی قرار می‌گیرد که ضریب هوشی بین ۸۵ تا ۱۱۵ دارند.

نتیجه‌گیری

در این مقاله، به بررسی ده کشور برتر با بالاترین ضریب هوشی در سال ۲۰۲۳ پرداختیم و جایگاه ایران در این لیست را مورد بررسی قرار دادیم. با توجه به اطلاعات آماری و تحقیقات اخیر، ضریب هوشی جمعیت ایران در حدود ۹۰ تا ۱۰۰ تخمین زده می‌شود، که جایگاهی متوسط در مقایسه با کشورهای دیگر است. این لیست نشان می‌دهد که کشورهای جنوب شرقی جهان در بالاترین رتبه‌های ضریب هوشی قرار دارند و ژاپن با میانگین بهره هوشی ۱۰۶.۴۹ در صدر این فهرست قرار دارد.