وزارت دادگستری برزیل رجیستری گوش های آیفون بدون شارژ را ممنوع اعلام کرد

در آستانه رونمایی از iPhone14 وزارت دادگستری و امنیت عمومی برزیل ضمن جریمه 2.3 میلیون دلاری اپل، رجستری گوشی های آیفون بدون شارژر را ممنوع اعلام کرد.
Rate this post

ممنوعیت رجیستری آیفون بدون شارژر در برزیل

ممنوعیت رجیستری آیفون بدون شارژر در برزیل یکی از مهم ترین خبر ها می باشد. شرکت اپل در سال ۲۰۲۰ شارژ و هدفون را از جعبه آیفون حذف کرد و برزیل با تعلیق فروش آیفون نسبت به این اقدم اپل واکنش نشان داد. اما اکنون آژانس مخابراتی برزیل تصمیم گرفته است رجیستری آیفون بدون شارژر را ممنوع اعلام کند.

اپل پس از انتشار این خبر واکنش نشان داده و اعلام کرده است که به نسبت به ممنوعیت فروش آیفون بدون شارژ اعتراض خواهد کرد. همچنین اپل اعلام کرده که به همکاری خود با آژانس مصرف کنندگان برزیل ادامه خواهد داد.

برزیل در شرایطی این تصمیم را گرفته است که شرکت اپل در رویدادی از iPhone14 رونمایی خواهد کرد. به نقل از یک روزنامه برزیلی همچنان فروش آیفون در برزیل از طریق سایت اپل امکان پذیر است.

آژانس حمایت از مصرف کنندگان برزیلی Senavon می گوید که تصمیم اپل برای حذف شارژر باری بر دوش خریداران  این محصول اضافه می کند و شرکت اپل برای کاهش اثرات مخرب بر روی محیط زیست می تواند راهکارهای دیگری بیاندیشد. سال گذشته نیز برزیل، اپل را به پرداخت جریمه ۲ میلیون دلاری محکوم است. این در حالی است که اپل همچنان به فروش آیفون بدون شارژر ادامه می دهد.

برخی کارشناسان بر این باورند که اقدام حذف شارژر و هدفون و همچنین کوچک شدن جعبه آیفون در راستای منافع مالی شرکت اپل است و موضوعاتی همچون کاهش اثرات مخرب بر روی محیط زیست در درجه دوم اهمیت قرار دارند.

برزیل تنها کشوری است که به حذف شارژر از جعبه آیفون واکنش نشان داده است. هرچند فرانسه نیز الزام وجود هدفون در جعبه آیفون را اعلام کرده بود اما در اوایل سال جاری قانونی را تصویب کرد که شرکت های تولیدکننده موبایل را ملزم به قراردادن هدفون در جعبه های گوشی نمی کند.