کوکاکولا با همکاری OpenAI استفاده از هوش مصنوعی را آغاز کرد

همکاری کوکاکولا با OpenAI همانطور که می دانید کمتر مواردی را در میان شرکت های موفق دنیا می توان یافت که از هوش مصنوعی در دستور کار خود استفاده نمی کنند. شرکت نوشابه سازی کوکاکولا جهت بهبود بخش خدمات مشتریان، دریافت سفارش ها و بازاریابی از هوش مصنوعی استفاده می کند. اما این نخستین تجربه […]

Rate this post

همکاری کوکاکولا با OpenAI

همانطور که می دانید کمتر مواردی را در میان شرکت های موفق دنیا می توان یافت که از هوش مصنوعی در دستور کار خود استفاده نمی کنند. شرکت نوشابه سازی کوکاکولا جهت بهبود بخش خدمات مشتریان، دریافت سفارش ها و بازاریابی از هوش مصنوعی استفاده می کند. اما این نخستین تجربه کوکاکولا در تعامل با هوش مصنوعی نیست؛ پیش‌ازاین هم این شرکت برای آزمایش هوش مصنوعی مولد ChatGPTو DALL-E با مرکز تحقیقاتی OpenAI و شرکت مشاوره Bain & Company همکاری داشته است.

باید به این نکته نیز اشاره کنیم تقریبا یک ماه بعد از شروع همکاری، کوکاکولا پلتفرم “Create Real Magic” را راه‌اندازی کرد تا کاربران بتوانند با استفاده از محصولات این شرکت، تصاویر هنری جذابی خلق کنند.

کوکاکولا طی گزارش مالی سه ماه اول سال ۲۰۲۳ به این نتیجه رسیده است که این مجموعه حدودا افزایش سود ۵ درصدی داشته است. از طرفی دیگر رقیبان این شرکت نوشابه سازی در تلاش هستند تا بتوانند از این فناوری پیشرفته نیز استفاده کنند.

استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ChatGPT و midjourney در میان کارکنان شرکت‌ها به‌صورت فزاینده‌ای درحال‌ گسترش هستند و جهت تکمیل وظایف کارمندان از  این ابزار ها استفاده می کنند.