ترفند های خوشبو کردن خانه

گاهی اوقات ممکن است خانه شما بوی مطبوعی نداشته باشد و در این زمان شما می توانید از خوشبو کننده خانه استفاده کنید که موثر در از بین بردن بوی سیگار از خانه و همچنین از بین بردن بوی غذا هست.
Rate this post

روش هایی برای خوشبو کردن خانه

برای نگه داشتن خانه در حالت خوشبو، روی راه‌های متعددی می‌توان اعتماد کرد. برای آگاهی از اینکه چگونه می‌توان خانه را معطر کرد، بهتر است با انواع مختلف خوشبو کننده‌های طبیعی که گاهاً به راحتی در دسترس هستند ولی گاهاً از آن‌ها غفلت می‌کنیم، آشنا شویم. از طرف دیگر، تهیه خوشبو کننده‌ها و روغن‌های طبیعی نیز یک راه حل مناسب برای خوشبو کردن خانه است.برای خانه داری نکات زیادی وجود دارد که اتو کشی بهتر لباس ها یکی از ترفند های پرطرفدار است.

خوشبو نگه داشتن خانه با استفاده از روغن

استفاده از روغن‌های طبیعی از بهترین روش‌ها برای خوشبو کردن خانه است. روغن‌های مثل لیمو، اسطوخودوس و میخک نمونه‌هایی از این دسته هستند که با انتخاب و استفاده از آن‌ها، می‌توان به فضای شما احساس تازگی و خوشایندی بخشید. این روغن‌ها علاوه بر بوی خوش، دارای خواص درمانی متعددی نیز هستند و به دلیل ماهیت طبیعی خود، استشمام آن‌ها بسیار مفید است. روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از این روغن‌ها برای افزایش بوی خوش در فضا استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید این روغن‌ها را روی فیلترهای هوا یا در سیستم تهویه هوا اعمال کنید. همچنین می‌توانید آن‌ها را به عنوان خوشبو کننده در شیشه‌ای بریزید و چوب‌های باریکی داخل آن قرار داده تا بوی خوش را در فضا منتشر کنند.

استفاده از خوشبو کننده های دستساز

بسیاری از ادویه‌ها و گل‌ها دارای بوی خوشی هستند که حس آرامش و راحتی را در منزل به ما القا می‌کنند. این ادویه‌ها و گل‌ها با پخش بویشان، فضایی دلپذیر و دلنشین را برای ما به وجود می‌آورند. همگی ما علاقه‌مندیم که بدانیم چطور می‌توانیم با استفاده از مواد طبیعی، خوشبو کردن خانه را انجام  دهیم. استفاده از موادی نظیر پوست پرتقال، پوست لیمو، وانیل، رزماری، دارچین، سیب و یا ترکیباتی از این گیاهان می‌تواند بهترین راهی باشد تا خانه‌ی شما بوی دلپذیر و مطبوعی پیدا کند. به‌عنوان مثال، می‌توانید پوست لیمو را با وانیل و رزماری مخلوط کرده و در دم کننده‌ی آب اضافه کنید. همچنین، برای فصل پاییز و زمستان، می‌توانید مقداری چوب دارچین، پوست پرتقال و سیب را با هم مخلوط کرده و در دم کننده‌ی آب ریخته و از بوی دلپذیرشان لذت ببرید.

خوشبو شدن خانه با جاروبرقی

برای خوشبو کردن خانه قبل از آغاز کارهای نظافت خانه، بهتر است فیلتر جاروبرقی را با چند قطره اسانس خوشبو کننده به بوی اسطوخودوس مرطوب مرطوب کنید. با توجه به جریان خروجی هوا از پشت دستگاه، این روش می‌تواند باعث پخش بوی خوشایند در تمامی نقاط فضا شود. همچنین، می‌توانید این اسانس را با بوهای دیگری نیز جایگزین کنید؛ به عنوان مثال، اسانس پرتقال یا لیمو می‌تواند بوی تازگی مرکبات را در محیط ایجاد کند، و یا اسانس روغن کاج محیطی از خنکی و سایه‌دهی جنگل کاج را در خانه شما به وجود آورد.

بهترین خوشبو کننده خانه

با توجه به عوامل گوناگونی از جمله رایحه، ماندگاری، پخش بو و قیمت، بهترین مارک‌های اسپری خوشبو کننده هوا ممکن است متفاوت باشند. با این حال، برخی از مارک‌هایی که به طور گسترده‌ای به عنوان برترین‌ها برای خوشبو کردن خانه شناخته می‌شوند عبارتند از:
مارک لمسر
مارک کامفورت
مارک ایرویک
مارک استونیش
مارک فبرز
مارک زوا
مارک گلید
مارک کاسپین
این برندها طیف گسترده‌ای از عطرها را ارائه می‌دهند که برای مکان‌های مختلف مناسب هستند. همچنین، دارای سیستم‌های مختلفی برای پخش عطر هستند که به ایجاد یک بوی خوشایند و پایدار در فضا کمک می‌کنند.

خوشبو كردن خانه با قهوه

ما همه میدانیم که قهوه یکی از شگفت‌انگیزترین موارد در زندگی است، نه؟ و بسیاری از ما هم با این حقیقت موافقیم که یکی از جذاب‌ترین بوهای دنیا بوی قهوه است. به همین دلیل، افراد زیادی به دنبال راه‌هایی هستند تا خوشبو کردن خانه با  قهوه را امتحان کنید. خوشبختانه، روش‌های ساده و آسانی وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توانید بوی قهوه را در خانه‌تان احساس کنید!

شمع‌ معطر قهوه

بسیاری از افراد علاقه‌مند به عطر و بوی خوش قهوه هستند و اغلب اولین چیزی که به ذهنشان می‌رسد، شمع‌های معطر قهوه هستند. ساخت این شمع‌ها با استفاده از دانه‌های قهوه و شمع وارمر نسبتاً آسان است. روش‌های مختلفی برای تهیه این شمع‌ها وجود دارد، اما دو روش اصلی شامل استفاده از فنجان یا شیشه با دانه قهوه و شمع وارمر، و یا استفاده از چندین شمع وارمر و تفاله قهوه است. هر دو روش به سادگی قابل اجرا هستند و نتیجه‌ی آن شمع‌هایی با عطر و بوی خوش قهوه هستند که لذت بخش و جذاب هستند.

خوشبو کننده هوا با قهوه

یک روش ساده خوشبو کردن خانه این است که یک جفت جوراب کهنه را تمیز کنید و یک لنگه را با دانه قهوه پر کرده، سپس در مکان مورد نظر برای بوی خوش قهوه آویزان کنید. برای نتیجه زیباتر، می‌توانید از یک فنجان چای چینی زرق و برق دار یا هر ظرف دلخواه دیگر استفاده کنید و آن را با دانه‌های قهوه پر کنید تا یک رایحه لطیف در خانه ایجاد شود.

ساخت خوشبو کننده خانه

بوی ناخوشایند می‌تواند حس ناراحتی را به افراد القا کند، بنابراین رفع آن اهمیت دارد. مصرف اسپری‌های خوشبو کننده هوا ممکن است مشکلات تنفسی را تشدید کند، بنابراین روش‌های طبیعی و بدون خطر جایگزین مناسبی هستند. این مقاله به ۱۰ روش خوشبو کردن خانه بدون خطر اشاره می‌کند و هر یک را به طور کامل توضیح می‌دهد.

۵ روش خوشبو کردن خانه

برای رفع بوی نامطبوع در خانه، ابتدا باید علل آن را بررسی کرد. اگر بوی سیگار علت بوی ناخوشایند است، می‌توان با استفاده از مواد طبیعی مخصوص سیگار، خانه را از این بوی غیرمطبوع پاک کرد.

استفاده از سرکه برای از بین بردن بوی بد

راه‌های طبیعی و موثر برای از بین بردن بوی ناخوشایند سیگار، استفاده از سرکه است. برای استفاده از این روش، می‌توانید یک پارچه حوله را در مخلوطی از آب گرم و سرکه بریزید و سپس با تکان دادن آن در فضای مورد نظر، بوی نامطبوع را خنثی کنید. همچنین می‌توانید سرکه را به صورت اسپری در فضا پخش کنید یا در کاسه‌ای قرار داده و در گوشه‌های خانه قرار دهید. اما باید مراقب باشید که سرکه ممکن است رنگ و بافت لباس‌ها را تغییر دهد، بنابراین توصیه می‌شود آن را مستقیماً روی لباس‌ها نپاشید.

تاثیر جوش شیرین در خوشبو کردن خانه

روش‌های مختلفی برای خوشبو کردن خانه و از بین بردن بوی نامطبوع وجود دارد. از جمله این روش‌ها استفاده از جوش شیرین است که به طور موثر بوهای نامطبوع مانند بوی بد فرش، زباله‌ها و حتی یخچال را از بین می‌برد. علاوه بر این، ترکیبی از جوش شیرین و اسطوخودوس نیز می‌تواند خانه را به طریقی خوشبو و دلپذیر تر کند، این ترکیب عطری با پخش بوی بالا و بدون ایجاد حساسیت ایجاد می‌کند و محیط را آرامش بخش می‌کند.

استفاده از اسطخودوس در خوشبو کردن خانه

در این خلاصه، ترکیب جوش شیرین و اسطوخودوس را مورد بررسی قرار دادیم. اسطوخودوس به عنوان یک گیاه خواب‌آور و آرامبخش شناخته می‌شود که می‌تواند در کاهش استرس و فشارهای عصبی کمک کند. استفاده از جوانه‌های اسطوخودوس یا ساخت اسپری پارچه از اسانس آن می‌تواند به بهبود بوی محیط کمک کرده و احساس آرامش و شادابی را به شما منتقل کند. همچنین، اسانس‌های روغنی دیگر هم می‌توانند برای این منظور استفاده شوند، اما اسطوخودوس به عنوان یک گزینه طبیعی و آرامبخش توصیه می‌شود

پرورش گل و گیاه آپارتمانی

گیاه اسطوخودوس و سایر گیاهان خوشبو، مانند گل شمعدانی، نعناع بیابانی، رزماری و اکالیپتوس، می‌توانند با قرار دادن آن‌ها در انواع مکان‌های منزل، از جمله اتاق‌ها و حمام، به تازگی و زیبایی فضا افزوده و حس راحتی به آن بخشند. همچنین می‌توانید جوانه‌های خشک شده این گیاهان را در شیشه نگهداری کنید تا بوی خوشبویی در منزلتان ایجاد شود.