دکتر مهدی جمالی نژاد وزیر کشور دولت جدید

مهدی جمالی نژاد کیست مهدی جمالی نژاد یک سیاستمدار و مدیر شهری ایرانی است که در حال حاضر به عنوان معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور فعالیت می کند. او همچنین رئیس پیشین سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بوده است. جمالی نژاد پیش از این به عنوان شهردار شهرهای […]

Rate this post

مهدی جمالی نژاد کیست

مهدی جمالی نژاد یک سیاستمدار و مدیر شهری ایرانی است که در حال حاضر به عنوان معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور فعالیت می کند. او همچنین رئیس پیشین سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بوده است. جمالی نژاد پیش از این به عنوان شهردار شهرهای اصفهان و یزد نیز خدمت کرده است.
وی دارای دکترای برنامه ریزی شهری از دانشگاه اصفهان است و در حوزه های مختلفی از جمله مدیریت شهری، برنامه ریزی عمرانی، و توسعه زیرساخت های شهری و روستایی تجربه های زیادی دارد. جمالی نژاد در طول دوران کاری خود در کمیته ها و شوراهای متعددی عضویت داشته و در پروژه های ملی و بین المللی متعددی نیز نقش آفرینی کرده است.که در آن زمان فیش حقوقی جمالی نژاد هم منتشر شده و حاشیه ساز شده بود.

تحصیلات مهدی جمالی نژاد

مهدی جمالی نژاد دارای دکترای برنامه ریزی شهری از دانشگاه اصفهان است. او علاوه بر تحصیلات عالیه خود، دارای تجربیات گسترده ای در حوزه مدیریت شهری و روستایی بوده و در دانشگاه های مختلف استان اصفهان به تدریس پرداخته است. همچنین، جمالی نژاد بیش از صد مقاله در مجلات علمی-پژوهشی و ISI و همایش های تخصصی ارائه کرده و چندین کتاب تألیف نموده است، از جمله کتاب هایی در زمینه قوانین شهرداری ها و دیپلماسی شهری.
علاوه بر این، او عضو هیأت امنای دانشگاه اصفهان، دانشگاه هنر اصفهان، و دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد بوده و در هیأت مدیره انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور نیز عضویت دارد. در طول فعالیت هایش، او بیش از یکصد دوره تخصصی در زمینه مسائل عمرانی و برنامه ریزی شهری گذرانده است و به عنوان یکی از مدیران برجسته در حوزه شهری و عمرانی در ایران شناخته می شود.

سمت مهدی جمالی نژاد

مهدی جمالی نژاد یک سیاستمدار و مدیر شهری ایرانی است که در طول دوران فعالیت خود سمت های مختلفی داشته است. او در حال حاضر معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در دولت آقای پزشکیان است. قبل از این، وی به عنوان شهردار اصفهان و یزد خدمت کرده است.

سوابق مدیریتی و اجرایی دکتر مهدی جمالی نژاد

  1. شهردار اصفهان: جمالی نژاد به عنوان شهردار اصفهان انتخاب شد و در این سمت فعالیت های مختلفی را در حوزه های مدیریت شهری و برنامه ریزی انجام داد.
  2. شهردار یزد: پس از شهرداری اصفهان، جمالی نژاد به عنوان شهردار یزد منصوب شد و تا سال ۱۳۹۷ در این سمت خدمت کرد.
  3. معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور: وی به عنوان معاون وزیر کشور در حوزه عمران و توسعه امور شهری و روستایی منصوب شد. در این نقش، او مسئول برنامه ریزی و هماهنگی پروژه های عمرانی و توسعه زیرساخت های شهری و روستایی در سراسر کشور بوده است.
  4. رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور: جمالی نژاد همچنین به عنوان رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور فعالیت کرده و نقش مهمی در توسعه و مدیریت شهری ایران ایفا کرده است.
  5. سایر سمت ها و فعالیت ها: او در بسیاری از کمیته ها و شوراهای مرتبط با توسعه شهری و روستایی فعالیت داشته و به عنوان عضو هیأت امنای دانشگاه های مختلف و مدیر مسئول چندین نشریه علمی و پژوهشی نیز فعالیت کرده است. همچنین، جمالی نژاد در پروژه های بین المللی و همکاری های شهری در سطح جهانی نیز نقش آفرینی کرده است.