حادثه معدن طبس | ۵۲ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادن

حادثه معدن طبس، تعداد جانباختگان ۵۲ نفر متاسفانه در پی حادثه معدن طبس، واقع در استان خراسان جنوبی، دست‌کم ۵۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند و تعدادی دیگر از کارگران نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شده‌اند. مقامات استانی با ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، سه روز عزای عمومی اعلام کرده‌اند. براساس گزارش‌های […]

Rate this post

حادثه معدن طبس، تعداد جانباختگان ۵۲ نفر

متاسفانه در پی حادثه معدن طبس، واقع در استان خراسان جنوبی، دست‌کم ۵۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند و تعدادی دیگر از کارگران نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شده‌اند. مقامات استانی با ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، سه روز عزای عمومی اعلام کرده‌اند.

براساس گزارش‌های رسمی، این حادثه در ساعت ۹ شب شنبه، به دلیل انباشت ناگهانی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت «معدنجو» رخ داده است. این انفجار سبب مسدود شدن راه‌های خروجی معدن شد.

استاندار خراسان جنوبی، جواد قناعت، در گفت‌وگو با رسانه‌ها توضیح داد که حادثه معدن طبس در بلوک‌های بی و سی معدن رخ داده و انتشار گاز متان در این دو بلوک بسیار گسترده بوده است. وی اعلام کرد که نیروهای امدادی موفق به دسترسی به بلوک سی شده‌اند. از مجموع ۴۷ کارگری که در این بخش فعالیت داشتند، ۳۰ نفر جان باخته و ۱۷ نفر نیز مجروح شده‌اند.

تصاویر منتشر شده در رسانه‌های داخلی، صحنه‌هایی از انتقال پیکر قربانیان به خارج از معدن را نشان می‌دهد و مصدومان برای درمان به بیمارستان انتقال یافته‌اند. خبرگزاری تسنیم نیز چند ساعت بعد گزارش داد که تمامی ۲۲ کارگر محبوس در بلوک سی به دلیل تراکم شدید گاز متان جان خود را از دست داده‌اند.

دومین تیراندازی به ترامپ را در اینجا یخوانید

مقامات دولتی اعلام کردند که سطح بالای فشردگی و تجمع گاز متان در تونل‌های معدن، روند عملیات نجات را پیچیده کرده است. نیروهای امدادی باید ابتدا مسیرهایی برای تخلیه گاز باز کنند و سپس بتوانند به افراد گرفتار دسترسی پیدا کنند.

پس حادثه معدن طبس، مسعود پزشکیان پیش از عزیمت به نیویورک به وزیر کشور دستور داد تا سریعا پیگیری‌های لازم را انجام دهد و شرایط را ارزیابی کند. محمد اتابک، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با ارسال پیامی تسلیت به خانواده‌های داغدار، اعلام کرد که برای بررسی‌های بیشتر عازم محل حادثه شده و اطلاعات تکمیلی را پس از تحقیقات ارائه خواهد داد.

همچنین رئیس قوه قضاییه، محسنی اژه‌ای، خواستار برخورد جدی با عاملان این حادثه شده و مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرده که شناسایی مقصران احتمالی را در اولویت کاری خود قرار داده است.