بیوگرافی الهام صالحی

همه چیز درباره الهام صالحی الهام صالحی یک ورزشکار پارادوومیدانی ایرانی است رشته انتخابی الهام صالحی پرتاب وزنه کلاس F54 در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت کرد. او با بهترین پرتاب خود به میزان ۷٫۴۶ متر در این رقابت‌ها پنجم شد و موفق به کسب مدال نشد. این اولین تجربه پارالمپیکی او بود و با وجود […]

Rate this post

همه چیز درباره الهام صالحی

الهام صالحی یک ورزشکار پارادوومیدانی ایرانی است رشته انتخابی الهام صالحی پرتاب وزنه کلاس F54 در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت کرد. او با بهترین پرتاب خود به میزان ۷٫۴۶ متر در این رقابت‌ها پنجم شد و موفق به کسب مدال نشد. این اولین تجربه پارالمپیکی او بود و با وجود تمام تلاشش، نتوانست در برابر حریفان قوی‌تر به مدال دست یابد.

الهام صالحی همچنین در سال‌های گذشته در مسابقات بین‌المللی دیگری نیز شرکت کرده و موفق به کسب مدال‌های مختلف شده است. از جمله، در مسابقات بین‌المللی امارات در سال ۲۰۱۶، او نشان نقره در پرتاب نیزه و نشان برنز در پرتاب وزنه کسب کرد.

او با امید و انگیزه بالا به رقابت‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ پا گذاشت و قصد داشت این تجربه را به یکی از ماندگارترین لحظات ورزشی خود تبدیل کند.

رکورد پرتاب وزنه پارالمپیک

در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، رکوردهای قابل توجهی در رشته پرتاب وزنه به ثبت رسید. امیرحسین علیپور، نماینده ایران، با رکورد ۱۴٫۷۸ متر موفق به کسب مدال طلا شد و رکورد آسیا را شکست. مهدی اولاد، دیگر ورزشکار ایرانی، با رکورد ۱۳٫۸۹ متر به مدال نقره دست یافت. این دو ورزشکار ایرانی در کلاس F11 رقابت کردند و با حریفانی از کشورهای مختلف به رقابت پرداختند.

در این مسابقات، رکورد جهانی پرتاب وزنه نیز توسط گیگا اوچکیخیدزه از گرجستان با پرتاب ۹٫۶۶ متر شکسته شد و او موفق به کسب مدال طلا در کلاس F53 شد. علیرضا مختاری، دیگر نماینده ایران در این کلاس، با رکورد ۸٫۶۹ متر به مدال برنز دست یافت.

این رکوردها نشان‌دهنده سطح بالای رقابت‌ها و تلاش‌های بی‌وقفه ورزشکاران در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس است.

وزن گوی پرتاب وزنه پارالمپیک

وزنه مورد استفاده در مسابقات پرتاب وزنه پارالمپیک دارای وزنی متفاوت برای مردان و زنان است. وزن استاندارد وزنه برای مردان ۷٫۲۶ کیلوگرم (۷۲۵۷ گرم) و برای زنان ۴ کیلوگرم است. این وزنه‌ها معمولاً از فلزات سنگینی مانند آهن یا برنج ساخته می‌شوند و ممکن است با سرب یا سایر فلزات پر شده باشند تا به وزن استاندارد برسند. قطر وزنه نیز برای مردان و زنان متفاوت است: برای مردان بین ۱۱۰ تا ۱۳۰ میلی‌متر و برای زنان بین ۹۵ تا ۱۱۰ میلی‌متر است.

اگر به دنبال اطلاعات بیشتری هستید، می‌توانید به منابع اصلی مانند ویکی‌پدیا یا سایر دانشنامه‌های آنلاین مراجعه کنید.