رتبه ایران در پارا المپیک ۲۰۲۴

رتبه ایران در پارا المپیک در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، تیم ایران با کسب ۷ مدال (۲ طلا، ۴ نقره، و ۱ برنز) در رتبه ۲۱ جدول مدالی قرار گرفته است. این بازی‌ها همچنان ادامه دارند و کشورهایی مانند چین، بریتانیا، و برزیل در صدر جدول مدالی هستند. ایران تا کنون در رشته‌های مختلفی مانند تیراندازی، […]

4/5 - (1 امتیاز)

رتبه ایران در پارا المپیک

در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، تیم ایران با کسب ۷ مدال (۲ طلا، ۴ نقره، و ۱ برنز) در رتبه ۲۱ جدول مدالی قرار گرفته است. این بازی‌ها همچنان ادامه دارند و کشورهایی مانند چین، بریتانیا، و برزیل در صدر جدول مدالی هستند. ایران تا کنون در رشته‌های مختلفی مانند تیراندازی، وزنه‌برداری، و دوومیدانی موفق به کسب مدال شده است. بهبود عملکرد ورزشکاران ایرانی در روزهای آتی می‌تواند رتبه نهایی ایران را تغییر دهد.

ورزشکاران پارالمپیک ایران ۲۰۲۴

در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، کاروان ایران با نام “فرزندان ایران” با ۶۵ ورزشکار در ۱۰ رشته ورزشی شرکت کرده است. این رشته ها شامل والیبال نشسته، گلبال، پارادوومیدانی، پاراتیراندازی، پاراوزنه برداری، پاراشنا، پاراتیروکمان، پاراتکواندو، پاراجودو و پاراکانو می باشند. ورزشکاران ایرانی تا کنون موفق به کسب چندین مدال در این بازی ها شده اند.
از ورزشکاران برجسته ایرانی می توان به ساره جوانمردی اشاره کرد که در تیراندازی موفق به کسب مدال طلا شده است. همچنین، علیرضا بخت در پاراتکواندو به مدال برنز دست یافته است. دیگر ورزشکاران نیز در رشته های مختلف همچون تیراندازی با کمان و دوومیدانی به رقابت پرداخته اند و برخی از آن ها به مراحل نهایی و کسب مدال رسیده اند.
مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس از ۷ تا ۱۸ شهریور برگزار می شود و ایران در روزهای مختلف این مسابقات در رشته های متفاوتی شرکت کرده و به رقابت می پردازد.

پر افتخار ترین ورزشکار پارالمپیک ایران

در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، ورزشکاران ایرانی با عملکردی درخشان موفق به کسب مجموع ۱۱ مدال در رشته‌های مختلف شدند. این مدال‌ها شامل ۲ مدال طلا، ۶ مدال نقره و ۳ مدال برنز هستند. در ادامه به معرفی مدال‌آوران ایرانی در این مسابقات می‌پردازیم:

  • مدال‌آوران طلای ایران
  1. ساره جوانمردی – در رشته تیراندازی با تفنگ، ساره جوانمردی با عملکرد فوق‌العاده خود موفق به کسب مدال طلا شد. این ورزشکار با تمرکز بالا و دقتی مثال‌زدنی توانست جایگاه نخست را از آن خود کند.
  2. امیرحسین علیپور – در مسابقات پرتاب وزنه کلاس F۱۱، امیرحسین علیپور با رکورد ۱۴.۷۸ متر موفق به کسب مدال طلا شد و رکورد آسیا را نیز شکست.به شما پیشنهاد می کنیم هیچ وقت از فواید ورزش کردن برای جسم و روان غافل نشده و در حد توان ورزش انجام دهید.
  • مدال‌آوران نقره ایران
  1. مهدی اولاد – در همان رشته پرتاب وزنه کلاس F۱۱، مهدی اولاد با رکورد ۱۳.۸۹ متر به مدال نقره دست یافت.
  2. هاجر صفرزاده – در دوی ۴۰۰ متر کلاس T۱۲، هاجر صفرزاده موفق به کسب مدال نقره شد.
  3. علی پیروج – در پاراتکواندو کلاس K۴۴، علی پیروج به مدال نقره دست یافت.
  4. علی قلی‌زاده – در پاراشنا، علی قلی‌زاده توانست در رشته ۱۰۰ متر آزاد به مدال نقره دست یابد.
  5. فاطمه رضایی – در رشته پاراجودو، فاطمه رضایی مدال نقره را برای ایران به ارمغان آورد.
  6. پیمان نصیری – در دوی ۱۵۰۰ متر کلاس T۲۰، پیمان نصیری موفق به کسب مدال نقره شد.
  • مدال‌آوران برنز ایران
  1. علیرضا بخت – در پاراتکواندو کلاس K۴۴، علیرضا بخت مدال برنز را کسب کرد.
  2. هادی رضایی – در رشته پاراوزنه‌برداری، هادی رضایی به مدال برنز دست یافت.
  3. حمید عبادی – در پاراتیراندازی، حمید عبادی موفق به کسب مدال برنز شد.

ورزشکاران ایرانی با تلاش و پشتکار خود توانستند در این مسابقات جهانی افتخارات زیادی کسب کنند و نام ایران را در میان کشورهای برتر پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس قرار دهند.

رتبه ایران در پارالمپیک آسیایی

در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ که در هانگژو، چین برگزار شد، ایران با کسب ۴۴ مدال طلا، ۴۶ نقره و ۴۱ برنز در مجموع ۱۳۱ مدال، در رتبه دوم جدول مدالی قرار گرفت. این موفقیت برای نخستین بار در تاریخ ورزش ایران در بازی‌های پاراآسیایی ثبت شد. ایران در روز پایانی رقابت‌ها با کسب چندین مدال طلا و نقره توانست از ژاپن پیشی بگیرد و به رتبه دوم دست یابد.