کشتی غول پیکر چینی New Aden معرفی شد؛ کاهش مصرف سوخت و تولید آلودگی به کمک بادبانها
معرفی کشتی چینی New Aden
در این مقاله به معرفی کشتی چینی New Aden می پردازیم. مدت هاست که کشتی های بخار و دیزلی جایگزین کشتی های دارای بادبان شده اند. اما به نظر می رسد با حرکت به سمت دنیای عاری از کربن، احتمال برگشت کشتی های دارای بادبان باشیم. در این راستا شرکت حمل و نقل چینی China’s Dalian Shipbuilding Industry Co، کشتی غولپیکری ساخته که مصرف سوخت آن حدود ۱۰ درصد کمتر از کشتیهای معمولی است.
این کشتی جدید با طول ۳۳۳ متر، New Aden نام دارد و بهطور کلی عملکرد بسیار درخشانی از جمله در زمینه مصرف سوخت و حرکت در برابر باد و امواج دارد که ایمنی استفاده از آن را افزایش میدهد.
کشتی New Aden چهار بادبان قابل جمعآوری دارد که هر کدام تا ارتفاع ۴۰ متری از عرشه بالا میروند و سطحی به اندازه ۱۲۰۰ متر مربع را به وجود میآورند. تیغههای سبک و مستحکم این بادبانها که در برابر خوردگی هم مقاوماند، میتوانند به لطف سیستمی موسوم به «سیستم کنترل هوشمند بادبانهای هوابرد» با لمس یک دکمه برافراشته شده یا پایین بیایند.
کشتی جدیدی که مانند گذشتههای دور بادبان دارد
این سیستم شرایط غالب بر دریا، دادههای ناوبری و بهینگی عملیاتهای دریایی را رصد کرده و میزان انطباق بادبانها با شرایط پیچیده حرکت در آبها را بهبود میدهد تا بیشترین استفاده را از بادهای موجود بکند. سیستم مذکور همچنین قادر است وضعیت تامین انرژی، ارتباطات، برخاستهای هیدرولیک و چرخشهای الکتریکی را تحت نظر قرار دهد تا به سرعت منبع خطاها را شناسایی کند.
با تمام اینها، کشتی New Aden همچنان مقدار زیادی سوخت دیزلی میسوزاند و صرفا نمایانگر پیادهسازی کوچکی برای ایده کشتیهای بادبانی است. در بیانیه این شرکت گفته شده که کشتی آنها میتواند مسیر خاورمیانه و خاور دور را با ۹٫۸ درصد سوخت کمتر طی کند و در هر سفر حدود ۲۹۰۰ تن کمتر کربن دیاکسید به هوا بفرستند.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0