تجربه احساس راه‌رفتن عنکبوت روی صورت و کشیدن سیگار با هدست‌های جدید واقعیت مجازی

هدست‌های جدید واقعیت مجازی هدست‌های جدید واقعیت مجازی یکی از اکتشافات جدید است که ممکن است در مرحله نخست کمی عجیب به نظر برسد اما شما نیز از جمله کسانی هستید که تا به امروز به این فکر کردید که راه رفتن عنکبوت در دهان چه حسی می تواند داشته باشد، باید به این نکته […]

5/5 - (2 امتیاز)

هدست‌های جدید واقعیت مجازی

هدست‌های جدید واقعیت مجازی یکی از اکتشافات جدید است که ممکن است در مرحله نخست کمی عجیب به نظر برسد اما شما نیز از جمله کسانی هستید که تا به امروز به این فکر کردید که راه رفتن عنکبوت در دهان چه حسی می تواند داشته باشد، باید به این نکته نیز اشاره کنیم که فناوری جدید واقعیت مجازی می تواند به شکل فوق العاده طبیعی این تجربه را برای افراد ممکحن سازد.

محققان در آمریکا یک هدست را به فناوری لمسی مجهز کرده اند که می تواند احساسات واقعیرا برای کاربران ایجاد کند.

به همین جهت سعی می کنید مثلا در یک بازی عنکبوت ها را از بین ببرید و با کمک این هدست می توانید واقعا احساس کنید که آنها روی صورت شما قرار دارند و روی لب های شما می چرخند.

همچنین محققان دانشگاه کارنگی ملون به این نکته اشاره کردند که دهان و نوک انگشتان از بیشترین میزان حساسیت لمسی در بدن انسان برخوردار هستند. این گروه یک هدست واقعیت مجازی را با یک آرایه نازک، فشرده و تشکیل دهنده پرتو از مبدل‌های فراصوت (اولتراسونیک) نصب کردند که انرژی صوتی موجود در هوا را روی لب‌ها و دهان متمرکز می‌کند.

باید به این نکته نیز اشاره کنیم که کاربران در این بازی احساس می کنند که بیشترین ضربه ها و لرزش ها را روی لب ها، دندان ها و زبانشان احساس می کنند. از جمله این موارد می توانیم به قطرات باران، موجودات خزنده و … شبیه سازی می کند.

همچنین شرکت ها با تکمیل فناوری هدست ها در واقع با دستکش های لمسی، لباس ها و … که حواس دیگر را تحریک می کند، رقابت می کنند تا این احساس را برای کاربران واقعی تر جلوه بدهد.

در نمایشگاه CES در لاس وگاس امسال، یورونیوز یک نمایشگر مجهز به فناوری بویایی را آزمایش کرد که به کاربران اجازه می‌دهد رایحه‌های مختلف را با واقعیت مجازی حس کنند. این تجربه‌ها از عطر گل رز تازه چیده شده تا بوی خاکی را که در یک مسیر جنگلی احساس می‌شود، پوشش می‌دهد.

فناوری لمسی اولتراسونیک در هوا جدید نیست، اما برخی محققان می گویند که آنها نخستین کسانی هستند که چنین فناوری را در یک هدست جهت استفاده در دهان ادغام کرده اند. همچنین شبیه سازی های دنیای واقعی به کاربران این امکان را می دهد تا احساساتی مانند کشیدن سیگار، مسواک زدن و … را به راحتی تجربه کنند.