تاثیر عرضه و تقاضا در اختلاف قیمت دلار و تتر چیست؟

تاثیر عرضه و تقاضا در اختلاف قیمت دلار و تتر با توجه به اینکه نوسانات ارزش ریال باید روی دلار و تتر تاثیر بگذارد، در بسیاری از موارد نیز اختلافات شدید قیمتی نیز قابل مشاهده هستند. این موضوع به این دلیل ممکن است اتفاق بیفتد که ارزش یکی ارز ها افزایش پیدا کند. کارمزد تراکنش […]

Rate this post

تاثیر عرضه و تقاضا در اختلاف قیمت دلار و تتر

با توجه به اینکه نوسانات ارزش ریال باید روی دلار و تتر تاثیر بگذارد، در بسیاری از موارد نیز اختلافات شدید قیمتی نیز قابل مشاهده هستند. این موضوع به این دلیل ممکن است اتفاق بیفتد که ارزش یکی ارز ها افزایش پیدا کند.

کارمزد تراکنش تتر در صرافی‌های مختلف

نحوه خرید و فروش تتر در اکثر صرافی های ایرانی به یک صورت انجام می شود. همچنین صرافی هایی که نقدینگی کتری دارند، قیمت تتر را بالاتر حساب می کنند تا بتوانند این کمبود را جبران کنند.

انتقال وجه بین‌المللی

اخیرا تتر برای جابجایی بین‌المللی مورد استقبال بسیاری از ایرانیان قرار گرفته است. از آنجایی که در حال حاضر در تحریم به سر می‌بریم و امکان مبادلات بین‌المللی از طریق درگاه‌هایی مثل پی‌پال وجود ندارد، مردم انتقال تتر که راهی سریع، ایمن و البته بی‌دردسر است را انتخاب می‌کنند.

اختلاف قیمت تتر و دلار چقدر است؟

نوسانات اخیر قیمت دلار کمی تفاوت قیمت تتر و دلار را بیشتر از حد انتظار کرد، اما به‌طور کلی اختلاف قیمت ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ تومانی برای تفاوت قیمت تتر و دلار تخمین می‌خورد. البته که ابتدای شروع نوسانات، این اختلاف گاهی کمتر یا بیشتر می‌شد که به دلیل افزایش تقاضا و کمبود عرضه بود اما رفته رفته به نرخ ثابت‌تری رسید.

دلار یا تتر؟

مسلما انتخاب ارز دیجیتال یا ارز کاغذی برای سرمایه‌گذاری کاملا به سلیقه و انتظارات شخص سرمایه‌گذار بستگی دارد. برای مثال اگر در نظر دارید تبدیل ارزهای دیجیتال را بدون دردسرانجام دهید، طبیعتا تتر انتخابی معقول‌تر است. از طرفی اگر با روش‌های امن نگهداری سرمایه‌های دیجیتالی آشنایی ندارید و می‌ترسید که سرمایه خود را از دست بدهید، یا باید به ارزهای کاغذی روی بیاورید، یا باید پیش از تخصیص سرمایه، کاملا با مکانیزم معامله و نگهداری ارزهای دیجیتال مسلط باشید. حالا انتخاب با شما است که با توجه به اطلاعاتی که دلیل تفاوت قیمت تتر و دلار به‌دست آوردید، با کدامیک را برای حفظ دارایی خود بیشتر کنار می‌آیید؟