بهترین افزونه های گوگل کروم برای برنامه نویسان

افزونه های گوگل کروم برای برنامه نویسان در این مقاله به بررسی افزونه های گوگل کروم برای برنامه نویسان می پردازیم. اکثر برنامه نویسان از گوگل کروم Google chrome روی سیستم خود استفاده می کنند، از این جهت از افرونه های کاربردی کروم استفاده می کنند. در این مطلب کاربردی ترین افزونه های کروم برای […]

Rate this post

افزونه های گوگل کروم برای برنامه نویسان

در این مقاله به بررسی افزونه های گوگل کروم برای برنامه نویسان می پردازیم. اکثر برنامه نویسان از گوگل کروم Google chrome روی سیستم خود استفاده می کنند، از این جهت از افرونه های کاربردی کروم استفاده می کنند. در این مطلب کاربردی ترین افزونه های کروم برای استفاده برنامه نویسان را معرفی می کنیم.

۱- Usersnap

افزونه Usersnap این امکان را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد تا صفحات وب را به صورت مستقیم در مرورگر گوگل کروم ضبط و حاشیه نویسی کنند. ارائه بازخورد تصویری (Visual Feedbacks) پروتوتایپ و گزارش باگ در این افزونه کروم بسیار آسان است. علاوه بر این تمام اسکرین شات های ایجاد شده به صورت مستقیم در داشبورد پروژه شما ذخیره می شوند به گونه ای که باعث آسان تر شدن فرآیند شناسایی باگ یا فیدبک خواهد شد.

افزونه Usersnap یکی از بهترین ابزارهای پیگیری باگ و فیدبک محسوب می شود که با همکاری شرکت های بزرگ Inc.، Forbes، Techcrunch و Huffington Post منتشر شده است. کمپانی های معروفی نظیر گوگل، فیسبوک و مایکروسافت نیز در پروژه های نرم افزاری خود از این افزونه استفاده می کنند.

۲- Web Developer

ایده اصلی ساخت افزونه Web Developer گوگل کروم از ابزار PNH نشات گرفته است. این افزونه چند ابزار مختلف به نوار ابزار مرورگر گوگل کروم اضافه می کند به گونه ای که برنامه نویسان و طراحان می توانند به راحتی از آنها در کارهای روزمره خود استفاده کنند. کارآیی این افزونه فراتر از Inspector استاندارد گوگل است. برای مثال شما با استفاده از این افزونه می توانید تنها با یک کلیک عناوین (Outline) را به عناصر یک صفحه وب اضافه کنید. علاوه بر این شما قادر خواهید بود خط کش ها را نمایش داده و تمام تصاویر شکسته (تصاویری که به درستی نمایش داده نمی شوند) موجود در یک صفحه را شناسایی کنید.

۳- Hiver

این افزونه به توسعه دهندگان کمک می کند تا صندوق های گروهی نظیر engineering@ و bugs@ را به صورت مستقیم از Gmail مدیریت کنند. به عبارت دیگر با توجه به تشدید پشتیبانی و دیگر مشکلات فنی، ورود به صندوق های ورودی ذکر شده به صورت خودکار به توسعه دهنگان اختصاص خواهد یافت و تا زمان حل مسئله به صورت Real-Time پیگیری خواهند شد.

 

۴- f19N Obtrusive Live Test

این افزونه در حقیقت فریم ورکی برای تست صفحات وب می باشد و امکان آزمایش مولفه هایی نظیر سئو و عملکرد صفحات وب را در اختیار برنامه نویسان قرار می دهد. توسعه دهندگان همچنین می توانند به راحتی تست های خود را در آن طراحی کنند. این افزونه در واقع تمام اتفاقاتی که در حین بارگذاری و رندر صفحات در مرورگر رخ می دهد را به صورت فیدبک تصویری در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد.

۵- Window Resizer for Developer

افزونه Window Resizer به برنامه نویسان کمک می کند تا اندازه پنجره مرورگر گوگل کروم را تغییر دهند. توسعه دهندگان پس از کلیک بر روی آیکون این افزونه، می توانند اندازه دلخواه خود را در یک منوی کشویی انتخاب کنند. نکته جالب در مورد افزونه Window Resizer این است که می توانید آن را در حالت Pop-Up نیز اجرا کرده و سپس از عملکرد مطلوب صفحات وب مورد نظر خود در رزولوشن های مختلف اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این قادر خواهید بود که صفحه را چرخانده (Rotate) و تنظیمات پیشفرض آن را نیز تغییر دهید.