انتشار ویدیوی هیجان‌انگیز کپسول اوریون از طلوع زمین از پشت ماه

ویدیوی کپسول اوریون از طلوع زمین از پشت ماه ویدیوی منتشر شده توسط ناسا طلوع و غروب مجدد کره زمین پشت ماه را نشان می دهد. اوریون در مأموریت آرتمیس ۱ برای اولین‌بار با راکت سامانه پرتاب فضایی (SLS) به فضا فرستاده شد تا گردشی به دور ماه داشته باشد. همچنین دلیل لرزش جزئی این […]

4.1/5 - (13 امتیاز)

ویدیوی کپسول اوریون از طلوع زمین از پشت ماه

ویدیوی منتشر شده توسط ناسا طلوع و غروب مجدد کره زمین پشت ماه را نشان می دهد. اوریون در مأموریت آرتمیس ۱ برای اولین‌بار با راکت سامانه پرتاب فضایی (SLS) به فضا فرستاده شد تا گردشی به دور ماه داشته باشد. همچنین دلیل لرزش جزئی این است که دوربین روی آرایه خورشیدی فضاپیما ثابت می باشد در حالی که ماه و زمین همیشه در مدار خود در حال حرکت هستند. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که این حدودا با سرعت ۹۰۰ برابر سرعت عادی پخش شده است. البته این ماموریت در ۲۴ آبان آغاز و تا ۲۰ آذر به پایان رسید. ناسا امیدوار است که بتواند در ماموریت های بعدی بستری برای بازگشت انسان به ماه فراهم کند. اما باید فعالیت های بیشتری برای رسیدن به چنین هدفی انجام پذیرد.

کپسول اوریون چیست

اوریون (به انگلیسی: Orion)، آخرین کپسول فضاپیمای سازمان فضایی ناسا جهت حمل انسان به فضا و انجام اکتشافات دورافتاده از جمله سیارهٔ مریخ است. این فضاپیما پس از اتمام برنامهٔ شاتل و ناوگان شاتل، به عنوان یکی از مراحل اجرایی جدید پروژه‌های فضایی ناسا طراحی شده است. نخستین پرواز آزمایشی بدون سرنشین این فضاپیما با موفقیت در تاریخ ۵ دسامبر ۲۰۱۴ انجام شد. در مطالب بعدی سوخت فضاپیما چیست؟ یکی از موضوعاتی است که به آن خواهیم پرداخت.